Kryształowy Szlak przez Atlas..

Przez wzgląd na ilość sprzedawanych tutaj minerałów, w tym kryształów, określiłam w ten sposób drogę, którą przebyliśmy spod Marrakeszu  do Ouarzazate.. 

Przez góry ATLAS – najwyższe pasmo górskie w Afryce…

dscf8461aa

Atlas to także imię znanego z mitologii greckiej tytana, który… według niektórych autorów, szczególnie zwolenników historii o Atlantydzie miał być pierwszym synem Posejdona i nimfy Klejto, a nazwa Atlantyda miała się wywodzić właśnie od jego  imienia. Ten Atlas miał podobno jedenastu braci, z którymi razem założył największe miasta Atlantydy….  tajemniczy ląd umiejscowiony za słupami Herkulesa.. Według innej wersji  Atlas uchodził za pierwszego astronoma…

Już Herodot (Dzieje 4, 184) utożsamiał go z górami w północno-zachodniej Afryce.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Atlas_%28mitologia%29

Przyznam, że podróżując przez Kryształowy Szlak Atlasu czułam, że jest to podróż ku źródłom Atlantydy….

Kosmiczne Jajo z Atlasu

Poniżej kamienne jajka, które przypomniały mi o obchodzonej właśnie tego dnia Wielkanocy…

dscf7472

Zainteresowały mnie szczególnie jaja z aragonitu, oraz inne czarne z niezwykłymi wzorkami przypominającymi fraktale… na widok jednego z nich aż powiedziałam na głos, że to prawdziwe kosmiczne jajo i poczułam, aby przypomnieć ten temat na blogu, a teraz gdy o tym piszę przypomniała mi się także notka o ANKHu, Błękitnych Ludziach z Atlantydy i Kosmicznym Jaju...

 “W kosmogonii każdego ludu na całej kuli ziemskiej spotykamy jajo jako święty znak; wszędzie było ono czczone, zarówno dla swego kształtu, jak i wewnętrznej tajemnicy, którą przedstawia”… Fragment książki ‘KLUCZ DO TEOZOFII t.3′ autorstwa Heleny Bławatskiej. czytaj więcej

Z Doliny Ouriki powróciłam więc z jednym symbolicznym (białym) jajem i (czarnym) hematytowym naszyjnikiem, o którym piszę poniżej:

na zdjęciu ja z hematytowym wisiorkiem, który sam wyszedł ze mną z jednego z berberyjskich sklepików.. sam, czyli zawiesił się na moim ramieniu, a kiedy chciałam go zwrócić okazało się, że nie jest to wcale takie proste… Historia podobna do tej z Kamieniem Faraonów, który znalazłam w Dolinie Królów i który za wszelką cenę chciał ze mną pozostać.. Czarny hematytowy wisiorek od tego momentu jest więc ze mną i jak się okazało składa się z 13 zawieszek…. (Przebudzenie Strażniczki 13 promienia?) Do głowy by mi nie przyszło aby kupić sobie akurat taki wisiorek.. czarny.. z hematytu……  tym bardziej, że nie przepadam za biżuterią… Co ciekawe Jenny tego dnia wybrała dla siebie również wisiorek z hematytów, choć do wyboru miała całe mnóstwo innych w przeróżnych kolorach i z różnego tworzywa.. zdecydowała się jednak właśnie na ten jeden jedyny… czarny z dziewięcioma srebrnymi spiralami…. Ciekawie mi się zestawiły te dwie liczby – 13 i 9… Dodam, że do tej pory nie interesowałam się tym minerałem, ani nie ciągnęło mnie do niego.. zaraz po tym go gdy założyłam, choć dopiero po jakimś czasie od chwili nabycia – poczułam jak moje ciało począwszy od okolicy szyi staje się coraz mocniej rozgrzane… dosłownie rozpalone!

Hematyt nazywa się inaczej Krwawnikiem

Na zdjęciu Róża Hematytowa

629px-Hematite-48292

foto Wikipedia

Powróciło też z nami pudełko przeróżnych minerałów zakupionych gdzieś na Kryształowym Szlaku, oraz jeszcze więcej znalezionych gdzieś po drodze… Niektóre są naprawdę niesamowite…. Jeden z Berberów koniecznie chciał zamienić kryształową geodę na śrubokręt Jarka, choć jeszcze większym zainteresowaniem z ich strony cieszyły się nasze ubrania, zwłaszcza buty, zdające się mieć dla Berberów większą wartość niż jakiekolwiek kamyki… Dokonaliśmy więc kilku zamian ku zadowoleniu każdej ze stron:)

a to przepiękna RÓŻA PUSTYNI

nie mam jej wśród przywiezionych z Maroka minerałów, ale czuję, że jeszcze się spotkamy…

może właśnie w Maroko..

gdzieś na Kryształowym Szlaku?

notka o naszej marokańskiej podróży na Livia Space:

http://liviaspace.com/2013/04/03/marokanskie-pocztowki/

cdn…

About Livia Ether Flow

‚I am the child of Earth and starry Heaven’ Freedom for all living beings and the all worlds.. Deeper than memory.. beyond the time…. i send you blessings where you are ♥ ƸӜƷ ♥ Livia Ether Flow LiRa https://liviaspacedotcom.wordpress.com/
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

19 Responses to Kryształowy Szlak przez Atlas..

  1. Anilalah says:

    Historia z kryształami nabiera nowego znaczenia… to intrygująca część historii, więc chętnie posłucham dalszej części… ja za dwa tygodnie wybieram się warsztaty z minerałami… zastanawiałam się po co? ale dowiem się w swoim czasie… na razie dzięki temu zaistniały nowe osoby i nowe okoliczności… co z tego wyjdzie, przekonam się :). Przyznam że Strażniczka 13 Promienia zainteresowała mnie gdy pierwszy raz wspomniałaś o tym ale nie widziałam nic głębiej – umysł nie pojmuje… ale teraz zaczynam czuć coś więcej o otwierają się wrota odczuć. Razem 13 i 9 łączą się w 22… transformacja i duchowa podróż, zamknięcie spraw łączą się w mistrzowskiej pracy w materii na rzecz duchowości i wyższych celów, ma moc pokonywania trudności… Tak mi przyszło, ze to piękne zestawienie i wymagające ogromnej siły. Czerń przypomniała mi pustkę, której doświadczyłam z Hathorami. Spiralki kojarzą mi się z uziemieniem, wirami i przestrzenią kosmiczną, spiralnymi galaktykami czy czarną dziurą i jednocześnie są wesołe… spiralki na czarnym hematycie wywołały uśmiech i chęć zabawy- ciekawe, spiralki radości 🙂

    • Livia Ether says:

      Hej.. na razie to takie luźne zapiseczki, skraweczki, które próbuję połączyć w jedną opowieść.. podobnie jak w przypadku marokańskich pocztówek jeszcze nie wiem co się z tego wyłoni, choć czuję, że jest ważne.. Napisze później więcej o 13 i 9 i o 22… Co to za warsztaty??

    • Livia Ether says:

      Atlas to także imię znanego z mitologii greckiej tytana, który… według niektórych autorów, szczególnie zwolenników historii o Atlantydzie miał być synem Posejdona i herosem, a narodzić się miał ze związku z nimfą Klejto. Ten Atlas miał podobno jedenastu braci, z którymi razem założył największe miasta Atlantydy….

      Uchodził za syna tytana Japeta i okeanidy Azji oraz brata Prometeusza, Epimeteusza i Menojtiosa. Skazany przez Zeusa za udział w tytanomachii na dźwiganie sklepienia niebieskiego na barkach gdzieś na dalekim zachodzie. Ojciec wielu córek zwanych Atlantydami (Plejady, Hiady, Hesperydy) i, według Homera, nimfy Kalipso. Według innej wersji uchodził za pierwszego astronoma.

      Jedenasta praca Heraklesa w służbie Eurysteusza miała polegać na kradzieży jabłek z ogrodu Hesperyd, córek Atlasa, który brał udział w tym przedsięwzięciu.

      Gdy Perseusz wracał z wyprawy przeciw Meduzie, postanowił zatrzymać się w zachodniej Afryce. Ponieważ jednak był synem Zeusa, spotkał się z wyjątkowo nieprzyjemnym powitaniem ze strony Atlasa. Rozgniewany heros pokazał tytanowi głowę jednej z gorgon i zamienił go w kamienną górę, którą nazwano imieniem tytana.

      Już Herodot (Dzieje 4, 184) utożsamiał go z górami w północno-zachodniej Afryce.

      http://pl.wikipedia.org/wiki/Atlas_%28mitologia%29

  2. Anilalah says:

    Prowadzi je Agnieszka Wiszowaty, warsztaty z cyklu „Moc kamieni Cię odmieni” czyli minerały są w roli głównej… cytryn jest patronem tych warsztatów… kiedyś powiedziała że nauczyła mnie już co trzeba i nie muszę ich odbywać ale poczułam potrzebę żeby iść z dziewczynami… może chodzi o poznanie ludzi?… o naukę, bo zawsze można się coś dowiedzieć ?… wahałam się czy iść, czy dam radę- oczyszczenie…

    • Livia Ether says:

      Może teraz to Ty ją masz czegoś nauczyć? 🙂
      Twoje doświadczenia z minerałami są niezwykle bogate i jedyne w swoim rodzaju…. Ostatnie doświadczenie z tym kryształem, który się rozpadł.. odbieram je nie jako przejaw zniszczenia, a dużego uwolnienia…. może w tej formie może się teraz lepiej przejawić… ale chyba też tak to czujesz??

      • Anilalah says:

        Nie spojrzałam na to z tej strony, stawiałam się w innej roli. Ona ma swoje własne doświadczenia, którymi rzadko się dzieliła ale czasem coś powiedziała i brzmiało to niesamowicie… takie historie i kontakty ze światami że aż dech zapierało w piersiach… pracowała, pomagała i wiele się uczyła… jej wiedza płynie z niej, nie uczyła się w żadnej szkole oprócz przypominania sobie swej wiedzy. Czegóż mogę ją nauczyć, któż to wie… więcej Ci napiszę w mailu

      • Livia Ether says:

        Mam na blogu link do Mocy Kamieni.. może dodac jakieś info o tych warsztatach?

        Odnośnie strazniczki 13 13 13 tuz po tym jak napisalam u Ciebie komentarz o naszyjniku:

        ach, zapomnialabym.. naszyjnik strazniczki 13 promienia rozpadl sie wczoraj w drobny maczek.. jeszcze nie wiem co to znaczy, ale czuje duze zmiany w ‘kosciach’…. dodam, ze poki co odnalazlo sie tylko dziewiec z trzynastu zawieszek…. mimo to czuje jakis glebszy sens tego zdarzenia i w zwiazku z tym duzy spokoj… to samo czulam niedawno gdy zniknal aparat fotograficzny Jarka… wiedzialam, ze stalo sie tak po to, abysmy sie zawrocili w pewne miejsce i na cos raz jeszcze spojrzeli…..

        http://anilalah.wordpress.com/2013/04/19/gwiezdna-bogini-planetarna-ziemi-i-ludzie-zielone-anioly-ziemi/#comment-761 znalazlam u siebie taka notke: http://liviaspace.com/2012/12/05/13-13-13/

        znalazlam u siebie notke, choc juz nie pamietalam o czym w niej pisalam.. dziwne, ale sadzilam, ze jest pusta, bo chyba poczatkowo byla, tylko tytul dalam, czasem tak robie…

  3. Pingback: Marokańskie pocztówki.. | Livia Space

  4. Anna Ślusarska says:

    Witaj Livio. Zaintrygowała mnie historia z hematytem, przypomniała mi o czymś. Jak wiesz, byłyśmy z Aną na Ślęży i w Kraskowie. Od tego czasu czuję, że kryształy dosłownie “chodzą” za mną, zafascynowały mnie. Idziemy za Aną na warsztaty o kamieniach. Miałam takie poczucie: no cóż, może czas żebym zaczęła w jakiś sposób pracować z kryształami. Jakież było moje zdumienie, gdy uświadomiłam sobie, że to właśnie One mają mnie nauczyć czegoś bardzo ważnego. Mają nauczyć mnie równowagi, bo malując Anioły, zapomniałam zupełnie o Ziemi, straciłam z nią połączenie. Teraz odnajduję i poznaję ją na nowo. Dzięki Ani, dzięki Kryształom i widzę że dzięki Tobie. A wracając do hematytu, uświadomiłam sobie, że nawet te kryształy które mam, z którymi pracuję to takie anielskie kryształy: apoffylit, celestyn. Zrozumiałam, że jeśli chcę na nowo połączyć się z Ziemią, muszę sięgnąć po HEMATYT właśnie. Wszak hematyt umożliwia aktywację czakry “gwiazda Ziemi”….

    • Livia Ether says:

      Witaj Aniu, tak się Cieszę, że napisałaś.. Niesamowite, że wspominasz właśnie o Hematycie, troszkę odłożyłam go na bok po tej sprawie z zerwanym wisiorkiem, ale czuję, że właśnie za Twoim pośrednictwem się przypomina … Dziękuję kochana! Jestem właśnie przed medytacją z Kamieniem Faraonów, choć może połączę ją z Hemetytem… Postaram się dopisywać coś na bieżąco… Do usłyszenia 🙂

    • Anilalah says:

      Gwiazda Ziemi skojarzyła mi się z tym co pisałam w Gwiezdnej Bogini w ostatnim komentarzu – https://anilalah.wordpress.com/2013/04/19/gwiezdna-bogini-planetarna-ziemi-i-ludzie-zielone-anioly-ziemi/
      Gwiazda Ziemi połączona z Gwiazdą Nieba… diament gwieździsty… ale nie wiem jeszcze co dalej, bo z hematytem nie pracowałam do tej pory.

      • Anilalah says:

        Poruszyło mnie że był wykorzystywany przez Azteków – związek z moim Przewodnikiem), jako lustro… i przypomniało mi się jak było w piramidzie, w której spotkałam istoty pokazujące mi sztukę- tam było ciemno ale ja widziałam sztukę wiec nie było ciemno… sproszkowany wykorzystywano do malowania w jaskiniach w epoce kamiennej lub barw wojennych…ugruntowuje i inne właściwości… ale te mnie zainteresowały 🙂

  5. Livia Ether says:

    Hej dziewczyny.. Wpisałam w wyszukiwarce hasło Hematyt “Gwiazda Ziemi” i znalazłam ciekawy art autorstwa przez Bo Pa, to fragment dot Hematytu:

    “HEMATYT Umożliwia aktywację czakry „gwiazda ziemi”. Hematyt zwany jest także

    krwawnikiem, gdyż podczas jego obróbki szlifierskiej powstający pył zabarwia wodę

    na czerwono. Hematyt odgrywa bardzo ważną rolę w połączeniu duszy z układem

    krwionośnym przez co dusza przekazuje informację do każdej komórki i stają się one

    częścią kody genetycznego, powstaje bardziej witalny wzorzec energetyczny. Hematyt

    daje poczucie większej wiary w siebie, wpływa na poprawę zdolności koncentracji,

    oczyszcza aurę. Pomaga w zabliźnianiu ran i przyswajaniu żelaza – skuteczny w

    leczeniu anemii. Energetyzuje krew, śledzionę i kręgi”

    http://monikaczyrek.blogspot.com.es/2012/06/krysztay.html

    swoje doświadczenia z Kamieniem Faraonów i Hematytem spiszę później… medytowałam w dwóch ratach.. zaciekawiło mnie szczególnie zachowanie hematytytku, bo chodzi o jedną z 13-u zawieszek naszyjnika, naprawdę maleństwo:) Kiedy ułożyłam go na Kamieniu Faraonów na linii zachód wschód on spontanicznie sam się przestawił równiótko na linie połnoc południe.. niczym igła w kompasie… i to na razie tyle… do uslyszenia ❤

  6. Pingback: Medytacja z Kamieniem Faraonów, Hematytem i ‘Kryształowym Bractwem’ z Maroka | crystalgarden

  7. Pingback: Hematyt i aktywacja czakry ‘Gwiazda Ziemi’ | crystalgarden

  8. Pingback: MAKI, czerwień, krew, pamięć.. pamięć macierzysta.. | Gaja Garden

  9. Pingback: Voice, wind, dreams and return to Marocco.. | Livia Space

  10. Pingback: Jesień w Esperanzie… | Gaja Garden

  11. Pingback: Male12 & Female13.. | My journeys between worlds..

Leave a Reply

